Kilka informacji na temat części samochodowych

arne przeglądy techniczne, czasowe naprawy, drobne poprawki - wszystko to razem gwarantuje nam, że nasze auto będzie sprawne i posłuży nam dobrze przez długi czas. Każdy właściciel pojazdu powinien bardzo poważnie podchodzić do ta

Kilka informacji na temat części samochodowych

Czy serwisowanie aut to koniecznosć?

Serwisowanie samochodu to czasem najlepsza metoda na unikanie wszelkich usterek oraz awarii, jakie pojawić się mogą w najmniej oczekiwanym momencie. Regularne przeglądy techniczne, czasowe naprawy, drobne poprawki - wszystko to razem gwarantuje nam, że nasze auto będzie sprawne i posłuży nam dobrze przez długi czas. Każdy właściciel pojazdu powinien bardzo poważnie podchodzić do takich kwestii, ponieważ często dzięki nim można uchronić się przed większymi kosztami oraz niebezpieczeństwem, jakie niesie za sobą niesprawny samochód. Warto także wiedzieć, że okresowe przeglądy techniczne to prawny obowiązek posiadacza samochodu, a ich unikanie grozi konsekwencjami prawnymi.


Definicja pompy

Pompa ? urządzenie służące do wytworzenia różnicy ciśnień między stroną ssawną (wlotem do pompy) a tłoczną (wylotem z pompy), umożliwiającej transport cieczy lub osadów. Działanie pompy polega na przekazaniu cieczy siły mechanicznej przez wirnik, tłok lub membranę, celem jej sprężenia.

Aktualnie wszystkie przenośniki cieczy nie mające tłoka, membrany, łopatek, lub wirnika nie zaliczają się do pomp, mimo posiadania w nazwie słowa pompa. Jako przykłady dawnych pomp podawane są przenośniki cieczy, stanowiące nierozłączny element z silnikiem, np. parowy podnośnik wody i jego odpowiednik spalinowy, w których czynnik roboczy np. para wodna bezpośrednio przekazuje energię cieczy. Ponieważ parowe i spalinowe podnośniki wody mają jedynie znaczenie historyczne, przeważnie nie umieszcza się ich w klasyfikacji, albo nie zalicza do pomp. Podobnie jest ze śrubą Archimedesa.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa


Klasyfikacja silników spalinowych tłokowych

Ze względu na sposób zapłonu, który także decyduje o rodzaju użytego paliwa silniki spalinowe dzielą się na1:

silniki o zapłonie iskrowym, znane także jako silniki benzynowe (dawniej zwane silnikami gaźnikowymi)
silniki o zapłonie samoczynnym znane także jako silniki wysokoprężne lub silniki Diesla
Ze względu na rodzaj ruchu organu roboczego silniki spalinowe dzielą się na:

silniki z tłokiem posuwisto-zwrotnym (w tym silnik rotacyjny)
silniki z tłokiem obrotowym (silnik Wankla)
Ze względu na układ cylindrów silniki spalinowe dzielą się na:

silniki rzędowe
silniki o przeciwległych cylindrach (silniki przeciwbieżne ? silnik bokser), układ nazywany też przeciwsobnym
silniki wielorzędowe, w tym silniki widlaste (w układzie V lub dwurzędowym) oraz silniki w układzie W (lub trzyrzędowym)
silniki gwiazdowe
Ze względu na liczbę suwów w cyklu roboczym silniki spalinowe dzielą się na1:

silniki dwusuwowe
silniki czterosuwowe


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy_t%C5%82okowy