Pracujesz za granicą? Zobacz jak dojechać

dwuprzegubowe). Mają znacznie większą pojemność od zwykłych autobusów, mogą pomieścić nawet 200 osób. Ich długości wahają się od 16 do 25 metrów podczas gdy pojedyncze mają długość maksymalnie 15 metrów. Budowane są jako trójosiow

Pracujesz za granicą? Zobacz jak dojechać

Autobusy przegubowe - rodzaje

Są różne rodzaje autobusów członowych: jednoczłonowe (bezprzegubowe, nazywane również solowe), dwuczłonowe (jednoprzegubowe) i trójczłonowe (dwuprzegubowe). Mają znacznie większą pojemność od zwykłych autobusów, mogą pomieścić nawet 200 osób. Ich długości wahają się od 16 do 25 metrów podczas gdy pojedyncze mają długość maksymalnie 15 metrów. Budowane są jako trójosiowe (do ok. 18,75 m), czteroosiowe dwuczłonowe (do ok. 21 m) i czteroosiowe trójczłonowe (większe długości). Istnieją również przegubowe autobusy piętrowe. W autobusach dwuczłonowych układ napędowy najczęściej znajduje się w drugim członie i silnik jest umieszczony za tylną osią i właśnie na nią przekazuje moment obrotowy. Spotykane są czasami również autobusy z silnikiem w pierwszym członie z napędzaną środkową osią i taki układ jest również powszechny w autobusach trójczłonowych.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_przegubowy


Zorganizowany transport pracowników za granicę

Busy to jedne z najchętniej wykorzystywanych środków transportu służących do organizacji zagranicznych przewozów pracowników. Wiele przedsiębiorstw pośredniczących pomiędzy zagranicznym pracodawcą a potencjalnym polskim pracownikiem oferuje właśnie taki transport. Z drugiej strony, często także grupa pracowników posiadających stałą posadę za granicą sama podejmuje organizację transportu, co jest także możliwe właśnie dzięki busom, które są o wiele tańsze niż na przykład kolej. Zorganizowanie we własnym gronie takiego przejazdu jest bardzo proste, ponieważ wiele firm transportowych oferuje swoim klientom transport w naprawdę dowolnym kierunku.


Ustawa o transporcie drogowym

Typy transportu drogowego

Ustawa o transporcie drogowym10 w rozdziale 1, art. 4 wprowadza podziały transportu drogowego:

według kryterium działalności gospodarczej:
transport zarobkowy
transport niezarobkowy ? prowadzony na potrzeby własne
według kryterium terytorialnego
krajowy transport drogowy ? transport zarobkowy charakteryzujący się tym, że całość przewozów odbywa się przy zastosowaniu pojazdów samochodowych lub zespołów pojazdów zarejestrowanych w kraju, na drodze, której początek, koniec oraz trasa przejazdu znajdują się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
międzynarodowy transport drogowy ? podobne wymagania, jak w transporcie krajowym z tą różnicą, że punkt początkowy lub docelowy może znajdować się poza granicami kraju.

Transport drogowy może być częścią składową mieszanych gałęzi transportu, takich jak: transport kombinowany, transport bimodalny, transport multimodalny, transport intermodalny, czy też transport współmodalny. Jest również elementem transportu miejskiego.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Transport_drogowy