
Za pomocą systemów elektronicznej wymiany danych (ang. Electronic Data Interchange ? EDI) przedsiębiorstwa już na początku lat 80. drogą elektroniczną wymieniały się informacjami. System ten wykorzystywał synchroniczne połączenia pomiędzy dwoma serwerami i jednocześnie umożliwiał przekazywanie wszelkiego rodzaju informacji, jak np. terminów dostaw, zamówień kupna, czy też potwierdzeń płatności. EDI oferował przedsiębiorstwom wydajniejszy sposób przesyłania informacji niż tradycyjna poczta czy fax, lecz działał w sieci firmowej, co ograniczało jego zdolność do obsługi wielu użytkowników.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Handel_elektroniczny
Strona internetowa, strona WWW (ang. web page) ? dokument HTML udostępniony w Internecie przez serwer WWW. Po stronie hosta użytkownika, strona WWW jest otwierana i wyświetlana za pomocą przeglądarki internetowej. Autorem pierwszych stron WWW jest Tim Berners-Lee12. Strony tworzy się np. za pomocą HTML5, CSS3 i JavaScript. Strony WWW często wykorzystują obiekty multimedialne, np. Adobe Flash. Aby móc odtworzyć lub wyświetlić ich zawartość przeglądarka internetowa musi mieć zainstalowane odpowiednie wtyczki obsługujące takie obiekty. Strony internetowe wykorzystywane w celu prowadzenia działalności gospodarczej mają duże znaczenie dla wizerunku firmy, co może mieć wpływ na wynik ekonomiczny działalności rynkowej, a ewentualne błędy na stronie internetowej mogą negatywnie oddziaływać na potencjalnych klientów3. Strony internetowe można opracowywać we własnym zakresie z wykorzystaniem odpowiednich edytorów, np. nvu.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Strona_internetowa
Dzisiaj firma bez strony internetowej nie istnieje i powinien wiedzieć to każdky, kto chce prowadzić biznes, a zwłaszcza internetowy. Załóżenie profesjonalnej strony niestety kosztuje i nie można w tym temacie oszczędzać, ponieważ to w końcu nasza wizytówka w sieci. Jeżeli strona będzie wygladała 'tanio' to takie samo zdanie wyrobi sobie klient i najzwyczajniej w świecie pójdzie do konkurencji. Strona firmowa powinna sie wyróżniać na tle innych, konkurencyjnych stron. Przyciagać treścią i oczywiscie samą ofertą. Dobre i chwytliwe teksty również sporo pomogą w zdobywaniu nowych klientów.
Internauci dużą wagę przywiązują do rzetelności stron internetowych. Jeżeli zauważą kilka razy, że na jakiejś stronie zostały zamieszczone nie sprawdzone informacje, mogą zaprzestać wchodzenia na nią i wybiorą sobie jakąś inną stronę, poruszającą taką samą lub podobną tematykę. Swoją własną specyfikę pod tym względem posiadają strony informacyjne, na podstawie których internauci wyrabiają sobie własny pogląd na świat. W gąszczu różnych stron internetowych ważne jest, aby zostały one stworzone według przyjętego wcześniej planu i posiadały słowa kluczowe adekwatne do swojej tematyki. Tylko w takim wypadku jakaś strona internetowa pozostanie popularna przez dłuższy okres czasu, a internauci chętnie będą na nią wchodzili.
Internet (skrótowiec od ang. inter-network, dosłownie ?między-sieć?) ? ogólnoświatowy system połączeń między komputerami, określany również jako sieć sieci[1]. W znaczeniu informatycznym Internet to przestrzeń adresów IP przydzielonych hostom i serwerom połączonym za pomocą urządzeń sieciowych, takich jak karty sieciowe, modemy i koncentratory, komunikujących się za pomocą protokołu internetowego z wykorzystaniem infrastruktury telekomunikacyjnej.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Internet